מרן שר התורה: "עלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך"

איתי גדסי No Comments on מרן שר התורה: "עלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך"

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א: "אשרי חלקם של מרביצי התורה שבזכותם לא פסקה ישיבה מארצנו, ועלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך". עוד אמר מרן שר התורה: "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכ"ש שלא לרבים דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו". כן הורה שלא לבטל את 'עזרת הנשים' בתפילות הימים הנוראים: "התפילה שלהם חשובה וצריכים אותה"

מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל צילום: דוד זר
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר חסל בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים אלו ביקש רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א לחזק ולהודות למרביצי התורה, מרנן ורבנן ראשי הישיבות שליט"א ומנהלי מוסדות החינוך, שעמלו ועמלים בתקופה זו, לקיים ברמה את היכלי התורה ומוסדות החינוך.

בדבריו, שנאמרו במענה לשאלות כמה ממרביצי התורה, אמר השבוע רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "אשרי חלקם של מרביצי התורה שבזכותם לא פסקה ישיבה מארצנו, ועלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך".

כן הוסיף ואמר רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א כי "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכ"ש שלא לרבים דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש ח"ו". בדבריו הדגיש רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א כי החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה.

בתוך כך, השיב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א על כמה שאלות בענייני דיומא שהזמן גרמן. כמה מהשואלים בקשו לברר בעניין 'ברכת החודש' שימים אלו הם הזמן האחרון לאמירתה בחודש אלול, האם מי שנמצא בבידוד יברך אותה בעת ששוהה בביתו מהחלון ושלא תחת כיפת השמים, או שימתין לזמן שמסתיים הבידוד שלו. בדבריו השיב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "זריזין מקדימין".

במענה לשאלות גבאי בתי הכנסיות לקראת הימים הנוראים, אם ראוי לסגור את עזרת הנשים על מנת לאפשר הגדלת מקום התפילה בעזרת האנשים, השיב רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א: "לא, התפילה שלהם חשובה וצריכים אותה". בדבריו הורה למצוא פתרונות אחרים כדי להתפלל בלא חשש סכנה.



0 תגובות